کلمات کلیدی موجود در Title سایت ، در صفحه تنایج جستجوی گوگل بصورت Bold نمایش داده می شود و این باعث افزایش CTR می شود و تعداد کلیکها بر روی صفحه سایت شما افزایش پیدا می کند) بهینه سازی عنوان صفحات وب کمترین کاری است که شما می توانید برای بهبود وضعیت سئو سایت خود انجام دهید. در برخی موارد جابجایی کلمات در Title سایت تاثیر بسیار زیادی در افزایش رنکینگ صفحه برای کلمه کلیدی مورد نظر خواهد داشت.
استفاده از واژه های کلیدی در متن صفحه وب سایت
گذاشتن عبارات کلیدی درون محتوای صفحه وب سایت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با واژه اصلی نقش مهمی در افزایش رنکینگ سایت برای آن کلمه کلیدی ایفا می کند. البته تکرار کلمات کلیدی، انباشته کردن محتویات صفحه با کلمه کلیدی مورد هدف، توصیه نمی شود و این کار ممکن است که از دید موتور جستجو، تقلب محسوب شود. سعی شود بطور طبیعی هنگامی که محتویات صفحه وب خود را می نویسید از واژه های کلیدی مورد نظر در سرتاسر مقاله استفاده کنید.
میزان ارتباط و نزدیکی محتویات صفحه سایت به کلمات کلیدی مورد هدف Topic Analysis
استفاده از کلمات کلیدی مترادف با واژه اصلی مورد هدف درون محتویات صفحه وب سایت نه تنها یکی از عوامل موثر درتعیین رنکینگ صفحه وب برای کلمه کلیدی اصلی محسوب می شود، بلکه به افزایش رنک صفحه وب برای عبارات کلیدی چند کلمه ای مرتبط با واژه اصلی نیز کمک میکند. بنابراین همانطور که گفته شد، در نوشتن محتوای صفحه وب سعی کنید از واژه های کلیدی مترادف و مرتبط با واژه کلیدی اصلی نیز استفاده کنید ومحتویات صفحه سایت را فقط برای یک واژه کلیدی بهینه نکنید.
استفاده از کلمات کلیدی در برچسب H1 صفحه سایت
می توان گفت که استفاده از واژه های کلیدی مرتبط با واژه اصلی درون برچسب H1 دومین عامل مهم درون صفحه ای است که در تعیین رنکینگ صفحه وب سایت برای واژه کلیدی اصلی بکار می رود. سعی کنید که عنوان صفحه سایت با عبارت موجود در برچسب H1 متفاوت باشد. از عباراتی استفاده کنید که از لحاظ معنایی با کلمات کلیدی مورد نظر تناسب داشته باشد. استفاده از یک عبارت یکسان در عنوان صفحه و در برچسب H1 و Meta Description می تواند مشکل ساز باشد.
استفاده از کلمات کلیدی در اسم Domain – Keyword.Com
قرارگرفتن کلمات کلیدی در اسم دومین، تنها زمانی مفید خواهند بود که توسط علامت – از همدیگر جدا شده باشند. افزایش تعداد – در نام دامنه، باعث کاهش اعتبار دومین شده و بنابراین از بکار بردن دومینهای بیش از 3 کلمه خودداری کنید .
وجود کلمات کلیدی در نام دامنه ، باعث می شود که بطور خودکار هنگامی که شما از سایت های دیگر Back Link می گیرید، متن این BL ها حاوی کلمه کلیدی مورد نظر شما خواهند بود که این امر از بعد سئو بسیار حائز اهمیت است.
استفاده از کلمات کلیدی در URL صفحه سایت
قرار دادن کلمات کلیدی در URL صفحه سایت می تواند باعث افزایش CTR شود ولی تاثیر چندانی در افزایش رنکینگ صفحه نخواهد داشت. واژه هایی که در URL صفحه سایت قرار می گیرند، در صفحه نتایج جستجو گوگل با فونت درشت نمایش داده می شوند که این امر به افزایش تعداد کلیک در سایت و CTR کمک خواهد کرد. اگر URL بصورت متن Back Link بکار رود ممکن است در افزایش رنک نیز تاثیر داشته باشد.
استفاده از کلمات کلیدی در برچسبهای H2, H3, H(x) در سایت
قرار دادن کلمات کلیدی در برچسبهای H2, H3 , …در سایت اگر بدرستی انجام نشود، نه تنها بهبودی در رنک صفحه وب ایجاد نخواهد کرد بلکه ممکن است باعث کاهش رنکینگ صفحه نیز بشود. قرار دادن کلمه کلیدی یکسان در برچسبهای Title, H1, H2, Meta Description ممکن است از دید موتور جستجو خوشایند نباشد. بهترین کار اینست که از کلمات کلیدی مختلف ولی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی درون برجسبهای فوق استفاده شود.
استفاده از کلمات کلیدی درون ALT و Title تصاویر
برخی از موتور های جستجو نظیر گوگل امکان جستجو در بین تصاویر را برای کاربران فراهم می آورند. استفاده از واژه های کلیدی درون برچسبهای ALT و Title تصاویر صفحه وب، می تواند رنک صفحه را برای آن واژه در موتورهای جستجوگر تصویر، افزایش دهد. اگر تصاویر بصورت لینک بکار برده شوند، متن موجود در ALT و Title ، تاثیر خوبی در رنک صفحه خواهند داشت.
بکار بردن کلمات درون برچسبهای Strong و Bold
استفاده از کلمات کلیدی درون برچسبهای Bold و یا Strong باعث می شود که آنها از بقیه متن صفحه متمایز گردند و اصطلاحآ تاکید و وزن بیشتری برای آنها محسوب شود و این امر ممکن است در تعیین رنکینگ صفحه موثر باشد ولی میزان تاثیر آن اندک است. بهتر است از برچسب strong بجای bold استفاده شود. سعی کنید کلمات کلیدی مترادف را نیز درون این برچسب استفاده کنید و فقط به درشتنمایی واژه کلیدی اصلی نپردازید (زیاده روی نکنید!)
استفاده از کلمات کلیدی درون برچسب Meta Description
قرار دادن کلمات کلیدی درون Meta Description ممکن است CTR را افزایش دهد. همچنین نوشتن یک متن خوب باعث جلب توجه کاربر شده و تعداد کلیک ها را افزایش می دهد. سعی کنید از متنهای جذاب و جالب استفاده کنید و برای هرصفحه Meta Description مجزا تعریف کنید.
استفاده از واژه های کلیدی درون برچسب Meta Keywords
تاثیری در رنکینگ ندارد! اگر هم داشته باشد بسیار اندک است. می توان درون این برچسب کلمات کلیدیی که غلط املائی دارند را قرار داد. ممکن است در یاهو کاربرد داشته باشد.
مشاهده پست مشابه : مسئله تبلیغات در سایت